Thursday, February 10, 2011

MINUM.. AIR... SABUN..

hurmmm... MINUM? AIR? SABUN?
apakah semua ini??
ni yg cheq nak habaq ni....
smlm aku terasa dahaga... dahaga sgt3!!! n then law dah dahaga msty la nak MINUM.. sekali tgk botol2 airku semua dah kosong... ayyak!! bile plak la kosong neh... aku pon mgumpul semua botol2 airku dan juga rumetku... bwk la dalam satu plastik besar... keluar dari bilik dan terus ke tmpat dimana air bleh di dapati dgn percuma... WOW!!! 
kemudian aku pun smpai di destinasi yg dituju... aku keluarkan semua botol2 air tu dan terus mengisi AIR... tanpa melengah kan masa, aku mengisi dgn pantas kesemua botol2 itu.. dengan niat ingin minum apabila tiba giliran botol yg terakhir...
setelah begitu byk botol aku isikan dengan air, kini hanya tinggal botol yg terakhir.. sebagaimana yg aku telah war-war kan tadi bahawa aku akan minum air di dalam botol yang terakhir itu... setelah penuh botol yg terakhir ku isi dgn air.. dengan lafaz Bismillah, aku pun ingin meneguk air itu...
sebelum botol tuh sampai ke mulut, aku melihat ada sesuatu yang ganjil dalam botol itu.. ku lihat ade sedikit buih2... agak pelik jugak aku melihat nya... aku pun STOPkan niat aku dan berpikir... botol apekah ini??? hurmmmm






HAH!!! baru aku taw... inilah botol yang rumetku isikan dengan SABUN utk kegunaan membasuh pinggan... setelah berkurun kami mencari botol ini.. baru sekarang aku jumpa... dengan lafaz Alhamdulillah, aku bersyukur kerana tidak meminum air sabun itu.. jikalau aku minum, mahu berbuih mulut aku nanti...




ni la jenama sabun nyer...


sekali aku ingat balik cerita ini.. mahu tergelak aku.. hahahaha

3 kutukan bernas:

Tiara Haty said...

wakaka kasihan..
eh.. wann..!!
ko minum air water coooler tu ke??
ta elok dow!

farah wahidah jailani said...

haha.. asl xtelan jer clorox.. sabun hidup ag..
wakaka..
kesian kaw.. !

Norazuan Norizan said...

hahahaha... x sengaja laaaa

Post a Comment

Haaaa.... Pendarat Yang...

Ini KehidupanKu

tempuhilah hidup ini dengan tenang